خطر در کمین کاربران ویندوز؛ ابزارهای جاسوسی NSA منتشر شد

ابزارهای جاسوسی NSA

در اقدامی شوکه کننده مجموعه ای از ابزارهای نفوذ منتسب به آژانس امنیت ملی ایلات متحده آمریکا (موسوم به NSA) که برای نفوذ به کامپیوترهای ویندوزی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته، توسط گروه ناشناس Shadow Brokers منتشر شد. ظاهراً این ابزارها از NSA به سرقت رفته اند و قادر به نفوذ به اغلب نسخه های فعلی ویندوز جز ویندوز ۱۰ است.

در حالی که اغلب ابزارهای نفوذ منتشر شد برای نسخه های پیش از ویندوز ۱۰ چون ویندوز ۷ و ۸.۱ قابل استفاده هستند اما در اطلاعات منتشر شده حاوی یک اکسپلویت ویژه برای سیستم های مجهز به ویندوز ۱۰ است و به نظر می رسد هیچ یک از نسخه های فعلی ویندوز از گزند سازمان های اطلاعاتی و حالا نفوذگران در امان نباشد. ابزارهای نفوذ مورد بحث در شرایطی منتشر شدند که تیم های تخصصی مایکروسافت به تعطیلات آخر هفته رفته اند و به نظر می رسد میلیون ها کامپیوتر در سراسر دنیا در معرض تهدید باشند.

با انتشار ابزارهای نفوذ منتسب به NSA، متخصصان امنیتی نسبت به جهش شدید حملات به کامپیوترهای مجهز به سیستم عامل ویندوز در طول پایان هفته هشدار داده اند، به ویژه در دسترس بودن ابزارهای نفوذ به هکرهای تازه کار و آنهایی که به دنبال ماجراجویی هستند توان لازم را می بخشد. هم زمان با افزایش ساعات استفاده از اینترنت در روزهای پایانی هفته، انتظار می رود یافتن قربانی از سوی نفوذگران آسان تر شود.

در همین حال ادارو اسنودن، پیمانکار تحت تعقیب NSA اصالت ابزارهای منتشر شده را تایید کرده است. ادعا شده این ابزارها قادر به نفوذ به سیستم های مجهز به آخرین وصله های امنیتی هستند.

مایکروسافت با انتشار یک بیانه ادعا کرده خطری کاربران ویندوز را تهدید نمی کند و تمامی آسیب پذیری های موجود در اسناد ویکی لیکس برطرف شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.