آموزش راه اندازی GRE Tunnel

توضیحات

Generic Routing Encapsulation (GRE) یک پروتکل تانل زنی توسعه یافته توسط سیستم های سیسکو است که می تواند طیف گسترده ای از پروتکل های لایه شبکه در داخل لینک های مجازی نقطه به نقطه روی بستر شبکه اینترنت انتقال دهد.

این پروتکل در تانل GRE و تانل PPTP استفاده میشود.

تانل GRE در مقایسه با تانل IPIP هدر بزرگتری دارد یعنی ۲۴byte اورهد دارد و این در حالیست که تانل IPIP فقط ۲۰byte اورهد دارد

راه اندازی

ابتدا باید اینترفیس GRE Tunnel جدیدی را بسازیم

Local Address : (اختیاری) این آیپی را باید زمانی مشخص کنید که روتر شما چند Public IP داشته باشد و در غیر این صورت نیازی به وارد کردن آن نمیباشد.

Remote Address : (اجباری) آیپی روتر مقصد

IPsec Secret : (اختیاری) رمزی برای رمزنگاری شدن اطلاعات داخل تانل IPsec و در دو سمت تانل باید یکسان باشد.

بعد از ساخته شدن تانل اگر توجه کنید مقدار MTU تانل ۲۴byte کمتر از اینترفیس خروجی است ( در اینجا اینترفیس خروجی روتر من برای آیپی ۱۰.۸.۱.۱ یک اترنت میباشد پس مقدار MTU تانل من ۱۵۰۰-۲۴=۱۴۷۶  است . (این حالت ممکن است در اینترفیس های مختلف از جمله PPPoe متغییر و وابسته به Max MTU اینترفیس شما باشد )

بعد از ساخت اینترفیس شما باید روی تانل آیپی ست کنید تا بتوانید روتینگ انجام دهید ، در اینجا به این دلیل که تانل Point to Point میباشد شما نیازی به ست کردن آیپی در یک ساب نت ندارید فقط کافیست در قسمت Network  آیپی سر دیگر تانل را وارد کنید. (آیپی ها فقط برای مثال وارد شده اند!!!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.