معرفی Disc Lite5 جایگزین SXT Lite5

معرفی

DISC Lite5 رادیو وایرلس میکروتیک فرکانس ۵ گیگاهرتز , توان آنتن ۲۱dBi , فرکانس ۵GHz , استاندارد بیسیم ۸۰۲.۱۱a/n , سطح دسترسی L3 

RBDISC-5nD با نام تجاری DISC Lite5 یک دستگاه رادیو بیسیم ارزان قیمت و با عملکرد بالا میباشد که برای کار در محیط بیرونی آماده شده است , این دستگاه از آنتن پیش فرض داخلی MIMO 2×2 با توان ۲۱dBi و زاویه پوشش ۱۲ درجه بهره میبرد و برای کار در فرکانس ۵GHz (باند ۵۱۵۰-۵۸۷۵ مگاهرتز) و استاندارد بیسیم ۸۰۲.۱۱a/n آماده شده است . با توجه به سطح دسترسی تعیین شده L3 در این رادیو از آن میتوانید در ارتباط های PTP ( نقطه به نقطه ) و یا به عنوان CPE ( تجهیزات سمت کاربر در ارتباط های یک نقطه به چند نقطه ) بهره گیری نمائید .

DISC Lite5 از لحاظ سخت افزاری شامل ۱ پورت اترنت ۱۰/۱۰۰ سریع با پشتیبانی از قابلیت auto-MDIX , پردازنده ۶۰۰ مگاهرتز و مقدار ذخیره گاه حافظه ۶۴ مگابایت میباشد . همچنین از دیگر خصوصیات برجسته در این رادیو میتوان به ابعاد ۲۶۵mm-80mm , طراحی سخت افزاری مبتنی بر دستگاه محبوب LHG , حداکثر قدرت مصرف ۶W , تعبیه ۸ چراغ LED بر روی بدنه دستگاه که وضعیت سیگنال , پورت اترنت , پاور را به کاربر نمایش میدهد , قابلیت POE in در پورت اترنت و قابلیت کار در دمای ۴۰- تا ۷۰+ درجه سانتی گراد اشاره نمود .

جعبه گشایی

محتویات جعبه:

  • رادیو Disc lite
  • POE Injector
  • آداپتور
  • بست فلزی

با توجه به نحوه طراحی این رادیو مشخص است که امکان تنظیم دقیق عمودی و زاویه عمودی دستگاه نیست برای این کار باید از پایه های از پیش ساخته شده میکروتیک به نام quickMOUNT pro  استفاده شود.

مقایسه با SXT Lite5

اولین مورد قابل توجه قیمت هر ۲ دستگاه است که Disc Lite5 با قیمت ۴۸ دلار و SXT lite5 با قیمت ۵۹ دلار  که با اختلاف ۱۱ دلاری  Disc Lite5 در بازار ایران هم قیمت ویا حتی بالاتر  از قیمت SXT Lite5 میباشد دلیل این میتواند حباب به وجود آمده بعد از واردات این دستگاه و یا  هزینه حمل و نقل  باشد  ( به دلیل بزرگ تر بودن جعبه دستگاه Disc Lite5 ).

دومین مورد قدرت گیرندگی  است  که دستگاه Disc Lite5 با قدرت ۲۱dbi و  SXT Lite5 با قدرت ۱۶dbi میباشد . همان طور که پیداست دستگاه Disc lite5 در این مورد بهتر است .

سومین مورد قدرت فرستندگی است که دستگاه Disc Lite5 با حداکثر ۲۵dbm و SXT Lite5 با حداکثر ۲۷dbm میباشد . اما این اختلاف را بالاتر بودن قدرت آنتن دستگاه Disc lite5 جبران میکند . پس میتوان گفت که در این مورد هم دستگاه Disc Lite5 بهتر عمل میکند

از لحاظ قدرت پردازنده و مقدار حافظه رم هر دو دستگاه یکسان هستند و فقط در مقدار حافظه داخلی که دستگاه SXT Lite5 با حافظه ۱۲۸MB و Disc lite5 با حافظه ۱۶MB با هم اختلاف دارند .

به طور کلی میتوان نتیجه گرفت که رادیو Disc Lite5 با حدود قیمت ۲۱۰ هزار تومان در بازار میتواند مورد بهتری به نسبت به SXT Lite5 برای End user باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.